fredag 11 november 2011

Öppen scen

I lördags var det öppen scen på Svantes, Uplands nations pub. Jag var med och organiserade, vilket i princip innebar att jag körde dit en bunt instrument och höll tummarna för att det skulle komma folk.

Det fungerade över förväntan, folk inte bara kom utan klev även upp på scenen för att spela och sjunga. Härligt! Själv spelade jag en hel del men passade självklart också på att fota. Tyvärr hade inte 35an hunnit komma - f/1.4 hade suttit fint. Men den gamla Jupitergluggen är inte så tokig den heller.

Scan-111110-0027

Scan-111110-0016

Scan-111110-0026
Jupiter 8 50/2, Tri-X @1600

Den sista bilden blir jag mer och mer nöjd ju mer jag tittar på den. Först kändes den lite rörig, men nu känns det snarare som att man upptäcker nya saker i den.

Jag väntar på en laddning HP5+, det fick bli Tri-X så länge. Exponerad på typ 1600 - jag tog ett par mätningar i början av kvällen och körde på, f/2 och 1/30s nästan hela tiden om jag inte minns fel. Sen framkallade jag med en svag caffenol enligt "semistand" - 70 minuter med agitering första minuten, sedan några vänd vid 2, 4, 8, 16 och 32 minuter. Bekvämt sätt att framkalla, speciellt när filmen är lite tokigt exponerad. Vore kul att jämföra med Rodinal 1+100 vid tillfälle...

Fler bilder från kvällen finns på min Flickr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar