söndag 23 oktober 2011

Oktoberstämman

Det var spelmansstämma i helgen. Tyvärr blev det inte så sent för min del, jag hade rätt ont i huvudet så jag gick hem med sonen medan frun stannade för att dansa. Men det hanns med både buskspel och foto innan dess!

Oktoberstämman 1
Color Skopar 21/4, TMax 400

21-millimetarn är ju kanon för buskspelsbilder, man sugs verkligen in och det känns som att man själv står där och spelar. Men det blir ganska mörkt på inomhusstämma så Jupitergluggen fick jobba på en hel del. Och det funkar ju det också!

Oktoberstämman 8
Jupiter 8 50/2, TMax 400

Synd på stråken som skymmer ansiktet där, annars blev det en riktigt bra bild tycker jag. Han i vänsterkanten ser så skönt nöjd ut. Eftersom vi var i UKK fick man brottas med en hel del jobbigt motljus.

Oktoberstämman 4
Jupiter 8 50/2, TMax 400

Här gick det riktigt bra, men scannern protesterar när det blir för tätt i negativen. Det ser man på fula ränder i himlen...

Oktoberstämman 2
Jupiter 8 50/2, TMax 400

Det gör mig inte så mycket, jag vet ju att ränderna inte finns i negativet och kopieringen kommer att gå finfint. Skön stämning var det, hoppas att det skiner genom lite i bilderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar