fredag 30 september 2011

M4an var klar och även om det blev lite dyrare än jag hoppats känns det värt det. Man märker faktiskt skillnad på kameran trots att jag inte satt i någon film än, allt verkar gå mycket mjukare och sökaren är klarare. Härligt! Nu är det bara börja avverka film igen! Bjuder på ännu en gammal bild från arkiven... Den här är inte heller från Berlin, utan från Uppsala.

2011-04-18_A_9
Jupiter 8 50/2, Acros 100

Eftersom så gott som alla bilder här är tagna med M4an slutar jag skriva det - känns bara fånigt att påpeka det uppenbara. Om det inte står något annat är det alltså M4an som gäller, precis som att all film är framkallad i caffenol om det inte står något annat (vilket det hittills aldrig gjort). Fortsätter dock med objektiv och film - även om det är rätt lätt att se skillnad på 50mm och 21mm som är de enda objektiv jag har just nu ser jag ju gärna fler i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar